menu

Churros

Ciasto parzone, z którego są ciasteczka możecie kojarzyć z naszymi rodzimymi ptysiami albo karpatką.Ma ono również inne, przepyszne zastosowanie- można usmażyć z niego churros.
Churros można podawać na różne sposoby: z roztopioną czekoladą, sosem toffi, posypane cukrem pudrem i cynamonem.
A oto co i jak:



churros

Składniki:

1 szklanka mąki
łyżka masła
1 szklanka wody
szczypta soli
2 jajka
olej do smażenia
cukier puder
50g czekolady o zawartości kakao min. 60%
100ml śmietanki 18%
cynamon




Sposób przygotowania:

Wodę, masło, sól zagotować. Dodajemy mąkę i rozprowadzamy na jednolitą masę. Gotujemy tak długo aż ciasto nam się nie sparzy(powinno odstawać od garnka). Tak przygotowane ciasto odstawiamy do przestygnięcia. Następnie do ciasta dodajemy jajka i rozprowadzamy na jednolitą masę. Smażymy na głębokim tłuszczu. Jeśli chcemy uzyskać ładny, gwieździsty kształt ciasto umieszczamy w garnku z tłuszczem za pomocą rękawa cukierniczego z odpowiednia końcówką.  Czekoladę rozpuszczamy w śmietance- można to zrobić np. w mikrofalówce. Podajemy z ulubionym ciepłym napojem i dodatkami:) Gotowe!




Smacznego:)
comercialTest

11 komentarzy:

  1. Wygląda bosko ! Słyszałam o tym przepisnie , będę musiała się skusić :P

    Pozdrawiam Pysiamn

    OdpowiedzUsuń
  2. Pysiamn@ polecam, polecam:) skuś się bo naprawdę warto:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jadłam takie w hiszpańskiej knajpie, fajowe są. polecam dodać cynamon bo tak właśnie podali. Myślałam, że są jakieś mega trudne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ania@ no właśnie są mega łatwe:) zazdroszczę konsumpcji pod hiszpańskim niebem:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja Cię kocham:) ostatnio leci serial na tvn i tam się właśnie zajadała dziewczyna ,spadłaś mi z nieba z tym przepisem .Ale w domu wszystkich zaskoczę ha:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cóż za wyznanie moja droga:) cieszę się, że pomogłam w zaskakiwaniu rodzinki:) Udanego smażenia:) i uważaj, bo przygotowywanie ich wciąga- wczoraj znów robiłam:))

      Usuń
  6. przepis od Nigelli ;)
    już się zabieram za nie 3 miesiące i nie mogę ich zrobic ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepis to podstawowy, klasyczny przepis na ciasto parzone- nie wiem kto go wymyślił:)
      Warto się zmobilizować, bo to smakowite kąski:)

      Usuń

Zaszalej! Zostaw komentarz:)