menu

Sałatka grecka- sałatka z serem feta

Dawno nic nie pisałam- czas to zmienić:) Dużo się ostatnio działo stąd brak czasu na kombinowanie w kuchni. Z resztą w związku z przeprowadzką do naszego nowego mieszkanka chwilowo byłam bez kuchni:P
Dzisiaj przychodzę do Was z sałatką z serem feta. Nie jest to zapewne jakieś nowatorskie i odkrywcze  ale to pierwsze danie upichcone w nowym miejscu i smakowało nam jak nigdy:)
Będąc w Grecji zajadałam się każdego dnia ich cudowną fetą- nie ma nic wspólnego z tworami w stylu "ser typu feta", który smakuje jak serowo-maślana przesolona maź. Na szczęście można kupić w Polsce prawdziwy ser feta i taki jest właśnie kluczem do doskonałości tej prostej przekąski. Zatem przechodzę do przepisu:


sałatka grecka


Składniki:

1 opakowanie greckiego sera Feta
sałata(może być mieszanka, ja użyłam lodowej)
2-3 średnie pomidory
1 duży ogórek
średnia czerwona cebula
pieprz świeżo mielony
oliwa z oliwek
ocet balsamiczny
sok z cytryny
sól morska







Sposób przygotowania:

Wszystkie warzywa dokładnie myjemy. Sałatę drzemy na mniejsze kawałki. Pomidory kroimy na dość duże
kawałki, ogórek na półplasterki, cebulę na półkrążki, wszystkie warzywa umieszczamy w misce. Na wierzch kruszymy ser feta. Polewamy oliwą, sokiem z cytryny i octem balsamicznym( u mnie każdy polewa sobie na talerzu wedle własnego uznania), doprawiamy solą i pieprzem Gotowe:)
Doskonale smakują z grzankami, albo świeżym pszennym pieczywem:)

Smacznego:)
comercialTest

1 komentarz:

Zaszalej! Zostaw komentarz:)